تداوم صادرات فلفل دلمه ای از مرزهای کشور

به گزارش وبلاگ افرا، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جلوی صادرات فلفل دلمه ای از کشور ما گرفته نشده بلکه بخشی از ضوابط کشورها تغییر نموده است.

تداوم صادرات فلفل دلمه ای از مرزهای کشور

فاطمه حلاج نیا در گفت وگو با وبلاگ افرا در مورد اخبار جلوگیری از صادرات فلفل دلمه ای به روسیه اظهار کرد: صادارت فلفل دلمه ای متوقف شده مربوط به محصول خراسان رضوی نبوده و آن محصولات در استان های دیگر کشور مانند یزد، اصفهان، آذربایجان و... کشت شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی توضیح داد: باید توجه داشت در زمینه صادرات و واردات هر کشور ضوابطی دارد؛ بنابراین کشور صادرنماینده ملزم است تا هر عاملی که کشور مقصد به عنوان مشتری از او بخواهد، تامین کند.

حلاج نیا ادامه داد: بنابراین اکنون ما باید ببینیم که کشورهای مقصد چه استانداردهایی مد نظر دارند و ما به عنوان صادر نماینده باید این ضوابط را رعایت کنیم تا مسئله ای پیش نیاید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه صادرات از کشور ما به هیچ عنوان متوقف نشده، گفت: به تازگی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا که شامل بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و روسیه هستند، یکسری ضوابط خاصی را مشخص نموده اند که باید بر اساس استانداردهای تازه برخی محصولات به کشور آنان صادر گردد.

حلاج نیا در مورد تغییر استانداردها مطرح کرد: برای مثال تازها الزامی مشخص شده که صادرنمایندگان، کشاورزان، گلخانه داران و فراوری نمایندگان برای ادامه صادرات محصولات باید حتما کشت محصولات خود را زیر نظر یک کلینیک گیاه پزشکی انجام دهند.

وی ادامه داد: کلینیک های گیاه پزشکی بر کشت محصولات کشاورزی نظارت داشته و در نهایت زمانی که محموله آماده صادرات شد، برای آن محصولات گواهی سلامت صادر می نماید و بعد از پلمپ محموله، محصولات از استان مبدا به استان ما وارد می گردد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: همکاران ما در مرز پلمپ قرنطینه را چک نموده و 2 فرمی که یکی مربوط به قرنطینه و دیگری مربوط به مدیریت حفظ نباتات استان های دیگر است را بررسی می نمایند.

حلاج نیا گفت: این تاییدیه ها باید پیوست محموله شده و برای ما ارسال گردد. اینجا ما مدارک مربوطه را بررسی نموده و بدون هیچ مسئله ای محموله را صادر می کنیم .

وی با اشاره به شرایط تازهی که به وسیله کشور روسیه مطرح شده، توضیح داد: کشور روسیه به تازگی اعلام نموده که باید به جای مانده برخی از سموم در محصولات کشاورزی میزان گیری گردد که البته ما متولی این کار نیستیم. برای ما این مهم است که محموله سالم و منطبق با استانداردهای کشور مقصد باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد: رسیدگی به این مساله بر عهده معاونت سازمان غذا و دارو است و این سازمان باید مجوزهای لازم را صادر کند.

حلاج نیا اضافه نمود: بنابراین این مساله باید به وسیله آزمایشگاه های مورد قبول بررسی و تایید گردد و علاوه بر مدارک مذکور گواهی بررسی محصولات کشاورزی هم برای کشور روسیه صادر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تداوم صادرات فلفل دلمه ای از مرزهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم صادرات فلفل دلمه ای از مرزهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید