باران شدید برای تهران و 9 استان دیگر پیش بینی می گردد

به گزارش وبلاگ افرا، فردا برای نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، غرب اصفهان، البرز، قزوین و تهران بارش های شدید پیش بینی می گردد.

باران شدید برای تهران و 9 استان دیگر پیش بینی می گردد

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره شرایط آب و هوای کشور در سه روز آینده گفت:

سامانه بارشی که از شب گذشته وارد کشور شده است، امروز در منطقه ها شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش هایی از مرکز استان های واقع در دامنه های البرز غربی و مرکزی فعال بوده و سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط سردسیر و مرتفع منجر به بارش برف می گردد.

وی اضافه کرد که این سامانه در روز آدینه با شدت بیشتری در نواحی ذکر شده فعال می گردد؛ ضمن اینکه از اواخر امشب و روز آدینه بارش های پراکنده همراه با وزش باد شدید در دامنه های البرز شرقی و شمال شرق کشور نیز رخ خواهد داد.

وظیفه ادامه داد که روز شنبه نیز بارش پراکنده در بعضی نقاط شمال غرب و شمال شرق کشور و رگبار و رعد و برق در شمال بوشهر، شمال غرب فارس، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد پیش بینی می گردد. در عین حال شدت بارش ها امروز در نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، چهارمحال بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و بخش هایی از آذربایجان شرقی خواهد بود و در روز آدینه نیز در نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، غرب اصفهان، البرز، قزوین و تهران بارش های شدید را خواهیم داشت. بعلاوه طی سه روز آینده پدیده وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش بینی می گردد.

وظیفه درباره شرایط آب و هوایی مرکز نیز گفت که هوای تهران امروز یازدهم آذرماه ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا 10 و 6 درجه سانتیگراد است. بعلاوه آسمان تهران در روز آدینه 12 آذرماه ابری همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد است و حداکثر و حداقل دما 8 تا 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. در روز شنبه 13 آذرماه نیز آب و هوای تهران قسمتی ابری همراه با وزش باد است و به تدریج هوای مرکز صاف می گردد. حداکثر دما در این روز 11 درجه و حداقل آن 2 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "باران شدید برای تهران و 9 استان دیگر پیش بینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران شدید برای تهران و 9 استان دیگر پیش بینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید