استقرار 440 شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی کشور

به گزارش وبلاگ افرا، خبرنگاران/گیلان معاون سازمان شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر لزوم توسعه فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان، مطرح نمود: 440 شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت در شهرک ها و نواحی صنعتی سطح کشور مستقر هستند.

استقرار 440 شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی کشور

محمدعلی عزیزمحمدی در گفت وگو با وبلاگ افرا در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود، با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری بهره برداری از 440 واحد صنعتی در سطح کشور در دستور کار واقع شده است، اظهار کرد: بالغ بر 23 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می گردد.

وی با اشاره به افتتاح طرح های عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی همزمان با دهه فجر، اضافه نمود: حجم سرمایه گذاری 440 پروژه دهه فجر سال جاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور 49 هزار میلیارد تومان است که از این تعداد 22 طرح تا 561 نفر اشتغال به استان گیلان اختصاص دارد.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه فراوری و تعمیق ساخت داخل و توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از محورهای هفتگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و توضیح داد: طی 10 ماهه سال جاری 32 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که با واردات برابری می نماید.

عزیزمحمدی با تاکید بر لزوم توسعه فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان، عنوان نمود: 440 شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت در شهرک ها و نواحی صنعتی سطح کشور مستقر هستند لذا توسعه فراوری محصولات بر پایه دانش و فناوری را دنبال می کنیم و در این راستا مشوق های مازاد جهت استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته ایم.

وی حمایت از استارت آپ ها و فن بازارها را یکی از مولفه های توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و یادآور شد: به دنبال بهبود فضای کسب و کار و تامین منابع مالی به وسیله سرمایه گذاری هستیم. سال جاری حدود 31 درصد از تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها به بخش صنعت و 19 درصد به بخش خدمات بازرگانی تخصیص یافته است که امیدواریم به 35 درصد افزایش یابد.

معاون سازمان شهرک های صنعتی ایران صنعت را موتور توسعه مالی کشور دانست و بیان نمود: خلق ثروت، ایجاد اشتغال و دستیابی به بازارهای صادراتی به وسیله صنعت محقق می گردد. علیرغم شرایط جنگ مالی و با عنایت خداوند و همت کارآفرینان و صنعتگران توفیقات خوبی در این زمینه کسب کردیم.

عزیزمحمدی با اعلام اینکه بالغ بر 818 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور داریم، اعلام کرد: 45 هزار واحد صنعتی در این شهرک ها و نواحی مستقر هستند و به زودی شاهد ارتقای ظرفیت فراوری این واحدها خواهیم بود.

وی با اشاره به رکود 22 درصدی واحدهای صنعتی، گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده تا سرانجام برنامه ششم، 2000 واحد صنعتی راکد مجددا راه اندازی می شوند و به چرخه فراوری بازمی گردند. البته از ابتدای سال جاری تا به امروز 1000 واحد راه اندازی و برای 22 هزار نفر اشتغال فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استقرار 440 شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار 440 شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید