ارائه بیش از 750 هزار خدمت در بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس در ایام نوروز

به گزارش وبلاگ افرا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از بیست و ششم اسفند 1400 تا سیزدهم فروردین امسال، بیش از 750 هزار خدمت در زمینه های مختلف، به بیش از 146 هزار بیمار مراجعه کننده به بخش های درمانی استان فارس ارائه شده است.

ارائه بیش از 750 هزار خدمت در بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس در ایام نوروز

دکتر مهرداد شریفی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب با هشت هزار و 577 مورد و بیمارستان شهید مطهری مرودشت با 6 هزار و 7 مورد، بیشترین مقدار مراجعه کننده به اورژانس را در بین بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خود اختصاص داده اند.

تعداد کل بیماران ارجاع شده از اورژانس و سایر بخش ها به بخش های مراقب های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها از دیگر مواردی بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد و گفت: در این ایام، هزار و 578 بیمار در بخش های ویژه مراقبت های درمانی بیمارستان های استان فارس، خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین با اعلام انجام 4 هزار و 676 جراحی در ایام نوروز امسال در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انجام 39 مورد پیوند عضو در تعطیلات نوروز، گویای فعالیت تیم های تخصصی پزشکی و درمانی و همچنین فعال بودن بخش های فراهم آوری و پیوند اعضا است.

دکتر شریفی با اشاره به بهره مندی بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس از خدمات رادیولوژی با مجهزترین و به روزترین دستگاه ها، گفت: در ایام تعطیلات نوروز 1401، ارائه خدمات تصویربرداری پزشکی به بیماران اجرا شده و در بازه زمانی بیست و ششم اسفند 1400 تا سیزدهم فروردین امسال، بیش از 95 هزار مورد خدمات تصویربرداری، با حضور متخصصان استان اجرا شده است.

او از تداوم ارائه خدمات تشخیصی آزمایشگاهی در ایام تعطیلات نوروزی با فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی استان خبر داد و گفت: در این بازه زمانی بیش از 40 هزار بیمار، خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی لازم را دریافت کرده اند.

او همچنین با اشاره به اینکه بلوک زایمان و اتاق عمل بیمارستان ها از جمله واحد هایی است که در طول سال و بدون وقفه در هر شرایطی به مادران باردار خدمت رسانی می کند، از تولد هزار و 358 نوزاد در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در ایام نوروز خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تیم های نظارتی معاونت درمان نیز در ایام نوروز امسال به صورت روزانه با بازدید از پایگاه های اورژانس، بیمارستان ها و مراکز درمانی بر عملکرد این واحد ها به طور مستمر نظارت داشته اند.

او گفت: متخصصان مقیم در رشته های تخصصی طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی به صورت 24 ساعته در ایام نوروز، در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه حضور داشتند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بخش دیالیز و بیماران خاص مراکز درمانی استان فارس با تمام ظرفیت در این ایام فعال بوده است، گفت: همچنین در این ایام برای پاسخگویی به مسافران نوروزی، کارشناس مقیم در ستاد معاونت درمان نیز حضور داشته است.

وبلاگ افرا فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارائه بیش از 750 هزار خدمت در بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه بیش از 750 هزار خدمت در بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید