آماده باش پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ افرا، تمامی پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای خراسان رضوی برای مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر در حالت آماده باش کامل هستند.

آماده باش پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای خراسان رضوی

علی یزدانی رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام شهادت امام رضا (ع) و در زمان اجرای مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر کلیه پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای در حالت آماده باش کامل هستند.

او اضافه نمود: اورژانس پیش بیمارستانی مشهد در ایام دهه پایانی ماه صفر با 74 پایگاه شهری، 88 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد اورژانس هوایی در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) هستند.

رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در 3 روز پایانی ماه صفر از ظرفیت تجهیزات و نیروی انسانی مراکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی نقاط مختلف کشور استفاده می کنیم.

یزدانی بیان نمود: در روز های پایانی ماه صفر 168 پایگاه امدادی مستقر در محور های اصلی شهری و جاده ای تقویت می شوند و طبق برنامه ریزی انجام شده هر پایگاه بین 10 تا 20 درصد ظرفیت موجود و متناسب با احتیاج منطقه تقویت می گردد.

او توضیح داد: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با توجه به حضور جمعیت میلیونی عزاداران رضوی در مشهد، درخواستی به سازمان اورژانس کشور ارسال کردیم و خواهان حمایت کل کشور هم در بعد نیروی انسانی و هم در بعد تجهیزات مورداحتیاج این حوزه شدیم که با موافقت رئیس سازمان اورژانس کشور همراه شد.

رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید نمود: در این روز ها آماده باش کامل کلیه پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای و حضور 24 ساعته کارشناس در مرکز اتاق بحران و EOC دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز مراقبت های MCMC این دانشگاه داریم و اوج کارمان هم در روز های 28، 29 و 30 ماه صفر (3، 4 و 5 مهر) خواهد بود تا بتوانیم به برترین شکل ممکن خدمات رسانی لازم را در حوزه کاری داشته باشیم.

یزدانی اظهار کرد: حضور 24 ساعته کارشناس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرکز کنترل ترافیک به منظور پایش جهت های منتهی به حرم مطهر رضوی و نظارت بر انتقال به موقع بیماران احتمالی از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی مطلوب به زائران است.

وبلاگ افرا خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آماده باش پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید