سفیدچاله ها؛ پدیده اسرارآمیز دیگری از هستی

به گزارش وبلاگ افرا، متخصصان فیزیک نجومی پدیده شگفت انگیز دیگری از دنیا هستی را مورد آنالیز قرار دادند که در نقطه مقابل سیاه چاله ها است و سفیدچاله نام دارد.

سفیدچاله ها؛ پدیده اسرارآمیز دیگری از هستی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ افرا، در حال حاضر سیاه چاله ها اسرار آمیزترین پدیده در دنیا هستی هستند. تصور می گردد این پدیده بر اثر فروپاشی هسته ستاره ها ایجاد می گردد.

براساس گزارش ساینس آلرت، سیاه چاله ها بسیار متراکم هستند و هیچ چیزی حتی نور نیز نمی تواند از افق رویداد (بخش خارجی سیاه چاله) آنها عبور کند؛ اما آیا سیاه چاله ها تنها چاله های فضایی هستند؟

متخصصان فیزیک نجومی از سال 1970 بر روی چاله دیگری از فضا به نام سفیدچاله ها تحقیق کردند. این چاله نقطه مقابل سیاه چاله ها است. همانطور که می دانید سیاه چاله ها به دلیل داشتن قدرت گرانشی بالا همه چیز را به درون خود می بلعند اما سفید چاله پدیده ای است که هیچ چیزی نمی تواند وارد آن گردد و تنها موادی با فشار از آن خارج می گردد.

لازم به ذکر است؛ سفیدچاله ها به طور باورنکردنی روشن و فوق العاده پرانرژی هستند.

وجود سفیدچاله ، راه حلی ممکن از نظر قانون نسبیت عام است. طبق این قانون، مادامی که یک سیاه چاله در نقطه ای از دنیا وجود دارد، یک سفیدچاله نیز همیشه باید در همان حوالی حضور داشته باشد. سفیدچاله ها از نظر زمانی برعکس سیاهچاله ها هستند.

طبق این گزارش، سفید چاله ها بسیاری را به ذوق آورده اند و محققان به تحقیق در خصوص این پدیده ادامه خواهند داد. برای مثال وجود سیاه چاله ها در ابتدا تنها در حد یک نظریه بود که اثبات آن نیز بسیار سخت به نظر می رسید، اما ادامه تحقیقات در خصوص آن ها به اثبات وجودشان منتهی شد. در حال حاضر هیچ مدرک محکمی برای وجود این چاله ها در فضا وجود ندارد اما ممکن است در فضای وسیع اطراف ما جایی برای سفید چاله ها نیز باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفیدچاله ها؛ پدیده اسرارآمیز دیگری از هستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیدچاله ها؛ پدیده اسرارآمیز دیگری از هستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید