دانشجویان فنی و مهندسی تماشاگر تئاتر شدند، حضور گروهی در سالن ها

به گزارش وبلاگ افرا، کوروش سلیمانی کارگردان و بازیگر تئاتر که به عنوان کارشناس فرهنگی با دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همکاری می نماید درباره برنامه ای که برای دانشجویان فنی و مهندسی این دانشگاه برای حضور در سالن های تئاتر شکل گرفته است به خبرنگاران گفت: سال ها است که به عنوان کارشناس فرهنگی با دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همکاری دارم و به دلیل تئاتری بودنم نگاه خاصی به این موضوع داشتم که در دانشگاه هایی که فنی هستند و دروس دشوار در آنها تدریس می گردد، ارتباطی با تئاتر برقرار گردد.

دانشجویان فنی و مهندسی تماشاگر تئاتر شدند، حضور گروهی در سالن ها

وی یادآور شد: اولین بار در سال 90 به صورت گروهی دانشجویان را به تماشای تئاتر بردیم و از سال 93 و با همفکری امین اولیا و فرهاد ریاضی از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و کانون تئاتر این دانشگاه، این طرح با قدرت ادامه پیدا کرد و به صورت سازماندهی گردیده، اجرا شد.

سلیمانی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به صورت گروهی از 80 اثر نمایشی دیدن نموده اند، اظهار کرد: این تماشای گروهی گاهی شامل 150 تا 200 دانشجوی دانشگاه می شد. از نظر من این اتفاق می تواند به عنوان الگویی برای دیگر دانشگاه های غیر تئاتری باشد البته منظورم من این نیست که دانشگاه های دیگر این کار را انجام نداده اند بلکه منظور این است که به صورت سازماندهی گردیده و مستمر نبوده است.

این هنرمند تئاتر معتقد است با این اقدام تعدادی تماشاگر نخبه، جوان و تحصیل نموده به تئاتر جذب می شوند و از طرف دیگر مصداق عملی شعار تئاتر برای همه است.

وی ادامه داد: بسیاری از تحصیلنموده ها و حتی استادان دانشگاه های فنی و مهندسی هستند که حتی یک بار هم به تماشای تئاتر ننشسته اند که این بسیار غم انگیز است.

سلیمانی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در مدت زمانی یک هفته ای، تاکید نمود: به نظر من اثرگذاری تماشای گروهی تئاتر توسط دانشجویان دانشگاه های غیرتئاتری از جشنواره تئاتر دانشگاهی بیشتر است زیرا مستمر است. این پیشنهاد را به وزارتخانه علوم و امور فرهنگی وزارتخانه داده ام که کارهای خوب جشنواره تئاتر دانشگاهی در دانشگاه های مختلف به صورت چرخشی اجرا گردد. این به معنی جریان تئاتر دانشگاهی است و اگر به این شکل به تولیدات جشنواره تئاتر دانشگاهی نگاه کنیم، می تواند تأثیرگذارتر باشد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر در خاتمه سخنان خود اعلام کرد: دوستان ما در وزارت علوم و امور فرهنگی وزارتخانه نیت خیری برای ترویج فعالیت ها و امور فرهنگی دارند و اقدام تماشای گروهی تئاتر توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می تواند الگوی مناسبی برای دانشگاه های دیگر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانشجویان فنی و مهندسی تماشاگر تئاتر شدند، حضور گروهی در سالن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان فنی و مهندسی تماشاگر تئاتر شدند، حضور گروهی در سالن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید