بانک هادر وصول مطالبات، بر اصل سرمایه واحدهای تولیدی متمرکز نشوند

به گزارش وبلاگ افرا، بعد گزارش خبرنگاران، علیرضا آشناگر بعدازظهر پنج شنبه در دیدار با مسئولان ادارات اقتصادی و مدیران بانک ها و مؤسسات بیمه استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه در شرایط تحریم باید کوشش کرد نارضایتی مردم بیشتر و گسترده تر نشود، تأکید کرد: توجه به سرمایه های مردمی و منابع مالیاتی راه هایی برای برطرف محدودیت منابع اعتباری استان هستند.

بانک هادر وصول مطالبات، بر اصل سرمایه واحدهای تولیدی متمرکز نشوند

وی بابیان اینکه اصرار بر این است که بانک ها نقش حمایتی خود را از صاحبان صنعت و فراوری ایفا نمایند، ابراز کرد: کارگروه های مختلف بخش صنعت چنانچه با دغدغه و کار کارشناسی مدیران پیگیری شوند یاری بزرگی برای پیشبرد امور خواهند بود از سوی دیگر باید دانست که حجم نقدینگی یکی از مسائلی است که باید دقت کرد تا تشدید نگردد.

استاندار سمنان بابیان اینکه هدف بانک ها برطرف مسائل کارخانه ها و واحدهای فراوریی باشد تا تزریق نقدینگی، بیان نمود: خط فراوریهای قدیمی صنایع بازسازی و نوسازی شده و متناسب با وضع و شرایط موجود ساماندهی شوند از سوی دیگر باید هرچه تسهیلات را به سمت یاری به فراوری ببریم به پیشرفت کار یاری خواهد نمود در غیر این صورت تزریق نقدینگی اگر باهدف یاری به هزینه های جاری واحدهای فراوریی مثل پرداخت حقوق کارگران سوق پیدا کند به افزایش مسائل و بدهکاری آنان منجر خواهد شد.

آشناگر بابیان اینکه بانک ها و مؤسسات مالی در وصول مطالبات، بر اصل سرمایه واحدهای فراوریی متمرکز نشوند، تأکید داشت: برای توسعه استان منابع بودجه ای ما محدود است بنابراین باید منابع جدید تعریف گردد و مأموریت اصلی دستگاه ها نیز در همین راستا قرار گیرد از سوی دیگر یکی از راه های جدید تامین منابع مالی گنج بی سرانجام منابع مردمی است که می تواند به توسعه استان یاری کند لذا در شناسایی منابع جدید مالی افراد صاحبنظر می توانند یاری کار مدیران باشند.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از منابع درآمدی استان منابع مالیاتی است و در این خصوص فرار مالیاتی نیازمند بازنگری است ضمن اینکه پرهیز از فشار بر مردم نیز می بایست در نظر گرفته گردد همچنین باید تاکید نمود که از دیگر موارد مهم یاری به پیشرفت امور، تسهیل مقررات است تا برنامه های اجرایی مردم سرعت بیشتری به خود بگیرد. گمرک، بانک ها و موسسات بیمه از مهمترین حوزه های مورد نظر در این زمینه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بانک هادر وصول مطالبات، بر اصل سرمایه واحدهای تولیدی متمرکز نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک هادر وصول مطالبات، بر اصل سرمایه واحدهای تولیدی متمرکز نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید