فیروزجا کارلسن را مات کرد، قهرمانی فیروزجا در مسابقات 50 هزار دلاری

به گزارش وبلاگ افرا، علیرضا فیروزجا پیروز شد با پیروزی در فینال مسابقات اینترنتی بنتربلیتس آن هم مقابل مرد شماره یک شطرنج دنیا قهرمان این مسابقات شده و 14 هزار دلار را برنده گردد.

فیروزجا کارلسن را مات کرد، قهرمانی فیروزجا در مسابقات 50 هزار دلاری

به گزارش وبلاگ افرا، فینال 14هزاردلاری فیروزجا و کارلسن برگزار گردید که در طی آن علیرضا فیروزجا توانست با نتیجه 8.5 بر 7.5 به پیروزی برسد. این بازی که به صورت آنلاین از سایت میزبان این رقابت ها پخش می شد حدود 30 هزار تماشاچی داشت.

رقابت فیروزجا و کالرسن بسیار نزدیک دنبال شد. فیروزجا در بازی نخست پیروز شد کارلسن را شکست دهد، بازی دوم به تساوی رسید. این مسابقه بسیار جذاب بسیار نزدیک به هم دنبال شد به طوری که دو بازیکن بعد از رقابت شانه به شانه در امتیاز 7.5 هم امتیاز شدند اما این فیروزجا بود که پیروز شد به امتیاز 8.5 برسد و قهرمان این مسابقات گردد.

مگنوس کارلسن 29ساله نفر اول رده بندی شطرنج دنیا با ریتینگ 2862 در حالی شکست را پذیرا شد که علیرضا فیروز جا نفر 21دنیای و نفر اول رده بندی جوانان دنیا با 16سال سن و ریتینگ 2726 بود.

همچنین ملاقات قبلی این دو شطرنج باز در رقابت های قهرمانی سریع و برق آسای دنیا در سال 2020 بود. در آن مسابقه شاه فیروزجا افتاد و زمان برای این شطرنج باز از دست رفت. در حالی که فیروزجا در شرایط برنده بود به دلیل از دست رفتن زمان برای علیرضا داوران کارلسن را برنده اعلام کردند. همچنین آن بازی حاشیه های زیادی را همراه داشت.

رقابت های بنتربلیتس یک مسابقه حذفی با 128 بازیکن در سایت chess24 است که در آن از همه بازیکنان خواسته می گردد تا هنگام بازی از تمام قدرت تفکر خود استفاده نمایند.

مجموع جوایز این مسابقات 50 هزار دلار است که نفر اول این ملاقات 14 هزار دلار را برنده شد. هر مسابقه از 16 بازی سه دقیقه ای برق آسا تشکیل می گردد و برنده اولین شطرنج بازی است که به 8.5 امتیاز برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فیروزجا کارلسن را مات کرد، قهرمانی فیروزجا در مسابقات 50 هزار دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزجا کارلسن را مات کرد، قهرمانی فیروزجا در مسابقات 50 هزار دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید