راز و رمز زبان بدن در کشورها

به گزارش وبلاگ افرا، حواستان به زبان بدنتان باشد!

ممکن است باور این موضوع برایتان سخت باشد؛ اما بسیاری از کارهایی که شما به طور عادی در طول روز انجام می دهید ممکن است در سایر مناطق جهان به عنوان یک عادت ناپسند، غیر اخلاقی یا توهین آمیز قلمداد گردد. برای نمونه ریچارد نیکسون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا علامتی بسیار عادی در آمریکا را که مرکب از انگشت شصت رو به بالا است و معنای OK را در فرهنگ غربی می دهد، در برزیل به مردم نشان داده و جنجالی بزرگ در این کشور به وجود آمد.

راز و رمز زبان بدن در کشورها

البته احتمال بروز مشکل در این ابعاد برای شما به صورت یک مسافر عادی بسیار کم است اما حتی این موارد کوچک هم می تواند موجب رنجش شده و مسائل خاص خود را در پی داشته باشد. در این مبحث ما درباره بعضی از مهم ترین تفاوت های فرهنگی در گوشه و کنار جهان به شما اطلاعاتی می دهیم هرچند ممکن است به نظر شما بسیاری از عادات ذکر شده در این فهرست، خنده دار و یا حتی احمقانه باشد اما به یاد داشته باشید که ملاحظه شرایط دیگران یکی از مهمترین اصول زندگی محسوب می گردد. در اینجا یازده اختلاف فاحش فرهنگی و اشتباهاتی که ممکن است شما در صورت ندانستن آن مرتکب بشوید ارائه می گردد. موضوعی که باید در این خصوص به خاطر بسپارید بحث جغرافیای فرهنگی و خرده فرهنگ های هر منطقه است برای مثال زمانی که ما به کشور برزیل اشاره می کنیم، مفهوم آن لزوما تمامی مناطق این کشور نیست. با وبلاگ افرا همراه باشید:

اشاره کردن به فردی با یاری پا (جنوب شرقی آسیا)

البته ما مطمئن نیستیم که اصولا چه لزومی دارد شما در حین سفر خود به این منطقه از جهان با پایتان به کسی اشاره کنید اما به خاطر داشته باشید در کشورهای جنوب شرق آسیا اشاره کردن به سایر افراد از طریق پا بسیار توهین آمیز محسوب می گردد. در بخش هایی از کشورهای تایلند ولائوس پا به عنوان پائین ترین و کثیف ترین بخش بدن محسوب شده و به همین دلیل است که شما برای ورود به خانه افراد باید کفش هایتان را در بیاورید.

لمس کردن سر دیگران (بخش هایی از آسیا)

زمانی که در یک کشور آسیائی سفر می کنید سعی کنید از لمس کردن سر و صورت دیگران اجتناب کنید. در بعضی از مناطق شرق و جنوب شرق آسیا از جمله تایلند و لائوس، سر مهمترین عضو بدن محسوب شده و مقدس به شمار می رود، احتمالا برایتان قابل تصور نیست که این موضوع تا چه حد در فرهنگ این مردم مهم بوده و در صورت لمس سر افراد، چه واکنش شدیدی را مشاهده خواهید کرد.

در آستانه و چارچوب در با کسی دست ندهید (روسیه)

اگر به روسیه سفر می کنید و در آستانه درگاه یا چارچوب یک در ایستاده اید سعی نکنید با کسی دست بدهید چون به احتمال زیاد کسی با شما در این شرایط دست نخواهد داد. در فرهنگ مردم روسیه یک باور خرافاتی وجود دارد که بر اساس آن انجام معامله یا هر نوع رفتاری که مستلزم دست دادن باشد در زیر چارچوب در، بدشگون بوده و نحسی می ورد. در این شرایط مردم خرافاتی این کشور صبر می نمایند تا شما از چارچوب در خارج شده و در داخل اتاق یا راه پله با شما دست خواهند داد.

نحوه عجیب تحسین کردن از زیبایی (هندوستان)

هندوستان یکی از کشورهایی است که در آن انواع مختلف فرهنگ ها و رسوم وجود داشته و این تفاوت های فرهنگی حتی می تواند افراد بومی را نیز دچار اشتباه کند. در این کشور حتی خود هندی ها در بعضی موارد نمی دانند کدام کار تابو بوده و منع شده است و انجام کدام کار بلا مانع است. برای مثال اگر در هندوستان با کسی روبرو شدید که در هنگام مشاهده شما در حالی که زبانش را بین دندان هایش قرار داده صورتش را نزدیکتان نموده و هوای اطراف شما را مکیده و به سمت خودش می دمد، وحشت نکنید، وی تنها در حال تحسین زیبایی شما است!

تکان دادن سر از بالا به پائین به معنی مخالفت و رد کردن موضوع است (بلغارستان)

این موضوع احتمالا برای شما غیر قابل تصور است اما در سفر به کشور بلغارستان حواستان را جمع کنید. در سراسر جهان تکان دادن سر به سمت پائین به معنی بله یا موافقت بوده و تکان دادن سر به سمت بالا یا به طرفین به معنی نه یا پاسخ منفی است اما در بلغارستان این موضوع کاملا متفاوت بوده و بله و نه در حرکات سر جا به جا شده اند! در این کشور اگر میزبان از شما پرسید آیا از غذایتان لذت برده اید یا نه؟ بهتر است سرتان را به دو طرف تکان دهید. این موضوع به معنی تائید است!

منبع: www.list25.com

منبع: الی گشت

به "راز و رمز زبان بدن در کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز و رمز زبان بدن در کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید