تندیس بانوی منتظر در ساحل بوشهر نصب شد

به گزارش وبلاگ افرا، تندیس بانوی منتظر نمادی از انتظار زنان بوشهری برای بازگشت مردان از دریا در ساحل این شهر نصب شد.

تندیس بانوی منتظر در ساحل بوشهر نصب شد

به گزارش از ، شهردار بندر بوشهر گفت: تندیس بانوی چشم انتظار در ساحل خلیج فارس بندر بوشهر حد فاصل میدان شهید رئیسعلی دلواری به سمت فانوس دریایی به همت حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر نصب شده است.

سید نورالدین امیری شهردار بوشهر اضافه نمود: این تندیس به افتخار بانوان ساحل نشین بوشهری ساخته شده که همواره یاور مردان بوده و نقش ارزشمند تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان را بر عهده داشته اند. زنانی که چشم بر گستره آبی دریا دارند و منتظر بازگشت مردان خود که برای به دست آوردن روزی دل به دریا می زنند.

شهردار بوشهر بیان نمود: انتظار جزئی از فلسفه وجودی زنان ساحل نشین است. آن ها در تمام روزگاران دوشادوش ناخدایان٬ ملاحان٬ جاشوان و ماهیگیران روزی شان را با توکل به خداوند از دریا به دست آورده اند.

امیری با اشاره به تلاش شهرداری برای تقویت و احیای هویت شهری و الهام دریافت از فرهنگ محلی بوشهر گفت: در این زمینه می توان به نصب تندیس مرد سنگ درآر نماد سنگ بَران پر تلاش و صبور بوشهر اشاره کرد که در گذشته های نه چندان دور با تلاش طاقت فرسای خود سنگ های مرجانی را از دل زمین بیرون می کردند تا در دیوار های عمارت ها و خانه های قدیم استفاده شود.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تندیس بانوی منتظر در ساحل بوشهر نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس بانوی منتظر در ساحل بوشهر نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید